Comité de ética

Comité de ética

El 31 de maig de 2021 es constitueix el Comitè d’Ètica Assistencial de l’Associació Centres Socio-Sanitaris Catòlics de Catalunya, òrgan de caràcter consultiu i interdisciplinari que té com a finalitat l’anàlisi i assessorament en conflictes ètics, que es produeixin en aquesta institució o en alguns dels seus centres adherits, en l’àmbit de l’atenció a les persones i per col·laborar en la millora de la qualitat assistencial, així com la formació i sensibilització en temes ètics.

La seva actuació s’inspirarà en els principis i deures recollits en el Codi Ètic aprovat a l’Assemblea General de CSSCC de 27 de març de 2019.

Les funcions del CEA són:

  1. Assessorar davant casos o situacions que generin conflicte ètic en l’Associació, en els centres adherits que ho sol·licitin i les persones que hi col·laboren.
  2. Promoure la sensibilització en valors ètics a l’entitat, professionals, voluntaris i familiars de les persones assistides.
  3. Potenciar la formació, recerca i docència d’aspectes ètics als professionals de la institució.
  4. Formular recomanacions i guies d’actuació que ajudin als professionals de l’Organització a garantir el respecte per la dignitat de les persones, especialment en situacions de controvèrsia o de conflicte ètic.
  5. Col·laborar en l’educació ètica sobre l’ús responsable dels serveis.
  6. Formar, permanentment, als propis membres del Comitè.
El Comitè estarà format per un nombre de membres no inferior a set, que es designaran per la Junta Directiva de CSSCC, entre persones de reconegut prestigi i capacitat professional i moral, de manera que constitueixin una comissió interdisciplinària, integrant a representants i experts en diferents disciplines acadèmiques i amb representació dels diversos àmbits assistencials que ofereixen els centres de CSSCC.

Consultes:

Consultes sobre conflictes ètics a la pràctica assistencial:

  1. Qualsevol dels professionals, voluntaris i òrgans directius, així com persones ateses o familiars dels centres adherits al Codi Ètic, poden presentar les seves consultes al CEA.
  2. Els professionals i persones ateses, de forma individual o mitjançant els equips tècnics, òrgans directius o Unitat d’Atenció a l’Usuari, hauran d’adreçar les seves sol·licituds de forma escrita al secretari del CEA o per correu de l’espai habilitat, fent constar el motiu de la consulta.
  3. En cas de consulta urgent, serà tractada per la comissió permanent.
  4. La secretaria general és l’encarregada de fer arribar l’informe de conclusions a la persona o persones que han consultat el CEA.

De les reunions en que s’hagi debatut un cas o consulta específica amb recomanacions, se’n redactarà, posteriorment, una resposta formal que s’adreçarà a la persona o servei que hagi fet la consulta i alhora se’n deixarà constància a l’expedient personal, si s’escau, i a l’arxiu del CEA.

Tota actuació del Comitè es mantindrà sota criteris de confidencialitat i secret professional en relació a les dades a ell confiades per les deliberacions ètiques. Les seves resolucions es mantindran en l’àmbit estricte de les persones implicades.

PROGRAMA KIT DIGITAL COFINANCIADO POR LOS FONDOS NEXT GENERATION (EU) DEL MECANISMO DE RECUPERACIÓN Y RESILENCIA Kit Digital

Centre Soci-Sanitaris Catòlic Sanitaris de Catalunya
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.

Este sitio está registrado en wpml.org como sitio de desarrollo. Cambia a una clave de sitio de producción en remove this banner.